pondělí 21. dubna 2014

První dojmy z přerušovaného půstu (Intermittent Fasting) + Fitness Random

Krásný večer :)!
Pravidelná strava 5x denně u mě k ničemu nevede, jen k tomu, že jsem stále stejná, takže jsem se rozhodla vypátrat něco nového. Kamarádka, se kterou si sdělujeme všechny pocity a dojmy, co se týče hubnutí, párkrát držela dietu, kdy jedla naposledy oběd a pak už nic a zhubla po tom do konce čtyři kila za týden! Já si ale říkala, že to nebudu riskovat, že hladovět se nemá, protože člověk přijde o svaly a zpomalí se mu metabolismus a bla bla bla, až jsem narazila na článek o přerušovaném půstu neboli Intermittent Fasting.

Ve zkratce se jedná o metodu příjmu potravy, kdy jíte v intervalech 14/10, 16/8 nebo 20/4. Kratší doba slouží k příjmu potravy, ve které musíte spořádat svůj celodenní kalorický příjem a zbytek držet půst. Pokud porce budou vydatné a ze zdravých kalorií, neměl by se ani dostavit pocit hladu. Snídáte třeba až čtyři hodiny po probuzení, což mi bylo sympatické, protože po ránu mám hroznou nechuť k jídlu, ale jakmile začnu ráno jíst, mám problém přestat :D. Pokud vás zajímá víc určitě vám doporučuji si pročíst alespoň jeden z těchto článků:
http://mojetelo.blogspot.cz/2014/04/prerusovany-pust-intermittent-fasting.html
http://www.naturalmagic.cz/vnitrni-zdravi/89-prirucka-prerusovaneho-pustu-pro-zacatecniky.html
http://www.sportplanet.cz/clanky/zaklady-prerusovaneho-pustu-intermittent-fasting-diet/

Všechno tohle odporuje tomu, že bychom měli jíst pravidelně a snídat, takže jsem došla ke dvěma závěrům:
1) Mnohem důležitější než kdy jíte a kolik porcí, je co jíte a kolik toho sníte.
2) Každý z nás si musí najít to svoje a pokud někomu vyhovuje najíst se jednou denně, vystačí si s tím a je spokojený, proč ne!

:)

Ovšem moje první zkušenost nedopadla vůbec dobře. Zkoušela jsem přes týden 16/8 a o víkendu i 20/4, hlad jsem skoro neměla a naopak jsem se cítila skvěle! Diety, které jsou deprimující nemají smysl, ale já se cítila opravdu dobře. Těšila jsem se na dnešní vážení, stoupnu na váhu a jsem o 200 g těžší! Tak jsem si řekla, že váha je váha a šla se přeměřit a do konce jsem objemnější o pár centimetrů! Bylo mi do breku. Nečekala jsem zázraky po týdnu, ale rozhodně jsem nečekala tohle! 
Tak jsem pátrala po internetu a narazila na dvě zásadní chyby, které vám tedy nedoporučuji dělat.

...
Tak v tomhle se nejvíc vidím :( :D!
• Hýbala jsem s časovým oknem.
A to se nesmí, protože si tělo musí zvyknout na to, kdy přijímá potravu a kdy může spalovat tuk a když ty hodiny budou každý den jinak, tělo bude zmatené a tuk si bude raději ukládat. Tady byl hlavně problém z důvodu, že každý den jsem vstávala v jinou dobu.
• Špatné složení jídelníčku.
Někde jsem četla, že tato metoda funguje i když nebudete jíst zdravě, protože "nejíte = hubnete", ale vůbec to tak není a já si to naivně myslela, takže abych dodržela kalorický příjem, často jsem do sebe na rychlo hodila nějaké to pečivo. Vyloženě nezdravé věci jsem nejedla, ale jak už všichni víme, pečivo je velká brzda při hubnutí.

Untitled

Teď stejně budu muset vstávat brzo, protože už za týden mám praktickou zkoušku z účetnictví a vážně bych se měla začít učit :D. Svůj plán bych tedy na tento týden viděla takto:
6:45 - vstávám
9:45 - snídaně
kolem 15:00 - oběd
17:30 - lehčí večeře
A dále se opět držet pravidel:
- maximálně jeden kus pečiva denně
- odpoledne už nejíst nic sladkého včetně ovoce a kromě proteinů

Na další týden budu muset stravovací okno kvůli začínajícím maturitám nějak posunout, ale to zatím nevím jak, protože vlastně vůbec moc nevím jak to celé bude probíhat :D. Snad se vám ale stačím ozvat :).
A místo Weekly Fitness, kdy jsem převážně vypisovala svoje jídelníčky, což nevím, jestli vůbec někoho bavilo číst :D, je tu Fitness Random, který snad bude o něco zajímavější :).

Snídaně jsem si teď o volnu opravdu užívala a snídala třeba i půl hodiny, škoda, že do školy si toho tolik brát nemůžu a ani o přestávkách není tolik času. A asi bych i o polovinu snídaně přišla :D.

Jahody, madarinky a jablečno-skořicová ovesná kaše.
Dva banány posypané grankem a kokosem, krajíc mazance. 
Banán posypaný kokosem, pomeranč, krajíc mazance.
Jelikož se teď všude píše o jarním detoxu a o různých detoxikačních vodách, tak jsem také jednu zkusila. Do sklenice jsem nakrájela půlku citronu, půlku mandarinky a kousek salátové okurky, to jsem zalila vodou a zadělala igelitovým pytlíkem a gumičkou :). Nechala jsem přes noc a k snídani vypila. Chuť byla taková zvláštní, lehce nasládlá a lehce kyselá. Obsah jsem pak snědla, u citronu jsem se trochu šklebila, ale jinak dobrý :D.


A také jsem si konečně po několika letech pořídila váhu. Když jsem byla malá jednu jsme doma měli, ale devadesátikilový tatínek na ní jeden den měl 120 kilo a druhý den 60, takže ta vlastně nikdy použitelná ani nebyla :D. Když se vážím na koberci tak mám o čtyři kila míň, ale vím, že bohužel musím věřit tomu, co je zváženo na rovném povrchu. Snad za týden už se nějakého výsledku dočkám.


Dnes jsem se celkem rozepsala, tak doufám, že jste si hezky početly a přeji vám co nejhezčí začátek nového týdne, snad jste dnešek přežily bez modřin na zadečku :)!

23 komentářů:

  1. Na přeřušovaný půst se chystám také, ale až později. Pustila jsem se do hubnutí, takový 12 týdenní plán a půst chci držet ty poslední čtyři týdny, kdy už váha asi bude stagnovat, tak abych to rozhýbala :-)

    http://mydiarymyjourneymylife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to je prý dobrý no, tak snad budeš úspěšnější než já na začátku :).

      Vymazat
  2. Ježíš marja, to není pro moje oči...

    Máš zpomalený metabolismus Rory, to znamená, že tělu trošku déle trvá než se vzpamatuje. Musíš jíst pravidelně!!!
    Ráno se vydatně nasnídat, za 3h hodinky malinká svačina ve formě ovoce, oběd proteinový s nějakou přílohou (rýže, těstovinky), svačina už proteinová a večeře proteinová se zeleninou třeba...klidně i druhou večeři 2h před spaním (tvaroh, zelenina)...tímto člověk dá své tělo do pořádku. Ne takovým půstem :-((...to tělo odrovná a nedivím se, že jsi objemově přibrala. Pokud chceš detox, vyzkoušej maximálně 3 denní (zeleninové štávy, ovocné)...Nepospíchej nikam, netrap se a užívej si zdravé stravy a pohybu...Tím jak to máš naplánované, tak budeš hladovět..a pokud se ti ztratí jedno dvě kila, nabereš je rychle nahoru...Nejíst 5 hodin, během pak 2hodin zase jíst a od půl 6 nejíst. Neštvi mě :-)! Hoď si do kabelky ovoce, kefír, nakrájej si kousky zeleniny do krabičky..<3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti Denisko, za dlouhý komentář ♥. Každý tvrdí něco jiného, je těžké se v tom vyznat, možná to udělám tak, že prostě budu jíst až budu mít hlad a pokusím se jíst co nejvíc "clean", a asi pořídím nějaké prášky na chuť k jídlu :D.

      Vymazat
    2. 5-6 jídel denně metabolismus nezrychlí..-) To je snad dávno vyvrácený mýtus. A kromě toho, každému opravdu vyhovuje něco jiného.

      Vymazat
  3. Ty jo, to jsou hustý metody... Já se od zítra chystám na 3 dny na odšťavňovací dietu... teda až na to, že nemám odšťavňovač :D Takže to bude klasické (pouze) ovoce a zelenina :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco podobného bych také chtěla vyzkoušet :).

      Vymazat
  4. Já se rozhodla, že toto nasadím tak 1-2x do týdne :) Nechci to mít jako dietu, ale jako pokus, jestli se při tom budu cítit líp. :) Na některých blozích jsem četla, že to holky nasazují třeba také tak 2x týdně pro oživení :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by asi bylo lepší než podle toho jet pořád :).

      Vymazat
  5. Také jsem přemýšlela jestli bych tohle nezkusila. Ještě jsem na tento režim nenajela, ale určitě to špatné nemusí být!:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Mne pomohlo ked som chudla ze som jedla najneskor veceru do 17 a to vacsinou nieco lahke ako jablka alebo hocijake ovocie ci zeleninu. Potom sa mi nejak vaha ustalila a uz som chudnutie riesit nemusela

    OdpovědětVymazat
  7. Neblbni... Ta snídaně... Snídáš pozdě. Snídat se má do hodiny po probuzení. Tím nastartuješ metabolismus. Pokud nesnídáš, tělo je do prvního jídla stále ve spánkové fázi, takže spaluješ méně... Snídaně je prostě základ. Jinak co se týče jídla přes den, já jím prostě, když začínám dostávat pocit hladu, obvykle co 2-3 hodiny. Poslední jídlo obvykle tvaroh - 2-3 hodiny před spaním. A hlavně - hýbat se! a pít! Vodu nejlépe! :-)... Hodně štěstí a na drastické diety se vybodni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ty snídaně na fotkách - příliš energetické. Podívej se do kalorických tabulek, kolik zhruba obsahuje jeden banán kalorii. Já si spočítala, kolik za den mám zhruba sníst kalorii, abych zhubla a pak si v jednom dni počítala kalorie, abych věděla, zda mám přebytek, nebo je to dobré. Doporučuji :-)

      Vymazat
    2. Caathe Rine1. června 2014 13:25
      Neblbni... Ta snídaně... Snídáš pozdě. Snídat se má do hodiny po probuzení. Tím nastartuješ metabolismus. Pokud nesnídáš, tělo je do prvního jídla stále ve spánkové fázi, takže spaluješ méně..

      To je prostě hloupost.
      http://www.sportplanet.cz/clanky/zaklady-prerusovaneho-pustu-intermittent-fasting-diet/
      A kromě toho, metabolismus stejně dobře nastartuje 1/2 litr čisté vody a například jablko.,-)

      Vymazat
    3. Já vím, že k snídani by bohatě stačil kousek ovoce, ale po ránu se toho právě do sebe snažím dostat co nejvíc protože vím, že můžu :D, budu se to snažit nějak překopat a víc si všechno hlídat :). Podle kalorických tabulek jsem se začala řídit a hodně mi pomohly :).

      Vymazat
  8. Ahojky, chtěla jsem se tě zeptat, jestli jsi už teda zavedla pevný režim (pravidelnou denní dobu snídání). Osvědčilo se ti to? Já jedu půst asi 10 dní a bohužel jsem si taky pořád hýbala s raním okýnkem, takže chci právě začít každý den snídat kolem 9. hodiny a uvidim. Díky za tvé zkušenosti a postřehy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)), bohužel ještě ne, kvůli brigádě každý den jinak vstávám, jindy snídám a jindy se dostanu domů na večeři, ale teď to vypadá, že mi práce skončí a já se budu moc na IF konečně plně soustředit a víc se věnovat sportu, určitě budu informovat na blogu :).

      Vymazat
  9. Zdravím vespolek, před pěti dny jsem narazila na IF. Už třetí den to praktikuji (14/10), a to z důvodu, že díky neustálým radám: jezte 5x denně, snídejte, atd. jsem za posledních 5 let přibrala 10kg. Nevím, v čem jsem až tak chybovala, protože smažené nejím, jídlo se snažím vařit ze zdraví prospěšných potravin, piju jen vodu, miluji zeleninu, pohyb nějaký mám, občas dělám pěší túry do práce, sladkému a alkoholu se víceméně vyhýbám. Ze zoufalství jsem si zaplatila i hubnutí ve Světe zdraví. Za drahé peníze mi poskytly rady, které se dají vyčíst na netu."Krabičkovala" jsem, jídlo vážila a výsledek: neustálý hlad, myšlenky na jídlo 24 hodin denně, stále jsem počítala kolik ještě můžu a musím sníst. No pakec. Nehledě na to, že tyto doporučované stravovací návyky lezly jak do peněz, tak do veškerého času stráveného nakupováním a přípravou u plotny.Takže jsem se rozhodla pro IF a věřím, že snad to bude lepší. Zatím mi to minimálně pomáhá v tom, že vím, že smím jíst jen 3x denně a nemusím pořád něco hlídat a přepočítávat. Kupodivu na jídlo nemyslím a hlad začínám pociťovat těsně před dalším jídlem. Ve starém režimu, jsem měla hlad ihned po jídle. Takže uvidím, třeba je to hloupost, ale já chci věřit, že mi už jednou něco pomůže. Budu ráda, pokud se někdo svěříte s výsledky pro inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za obsáhlý komentář :). Já si prostě myslím, že na každého zafunguje něco jiného. Někdo přibere po sladkém, někdo po smaženém, jiný toho může sežrat kolik chce a váha se mu stejně nehne :D. Každopádně každý, koho osobně znám, že zhubnul, mi řekl, že začal míň jíst. Takže na tom asi něco bude, asi člověk opravdu musí trošku vyhladovět aby začal spalovat uložené tuky :). Chci se do IF pustit ještě jednou a to naplno, tak uvidíme, jaké to přinese výsledky. Přeji hodně štěstí s hubnutím a krásný den :).

      Vymazat
    2. Omlouvám se, za asi opravdu dlouhý koment :-D, ale chtěla jsem Tě obhájit před "odornými radami" typu, děláš to špatně, máš zpomalený metabolismus, snídáš pozdě... Samozřejmě tyto rady zná každý, kdo se o hubnutí trochu zajímá, ale jde o to, zkusit to jinak a zjistit, co komu vyhovuje. Protože jsme opravdu každý originál! Tobě taky hodně štěstí. Já - zatím 4den a 1kg dole z oblasti břicha, takže sval to nejspíš nebude ;-). Uvidíme za pár týdnů, třeba budou výsledky, tak je tady ráda zveřejním.

      Vymazat
    3. To je přesně to, co tvrdím, každý si musí najít to své, po čem bude hubnout :). Určitě dej vědět, jak se ti daří, já ode dneška také najela na IF, tak jsem zvědavá, jak to dopadne tentokrát :).

      Vymazat

Moc Vám všem děkuji za krásné komentáře ♥.